U bent hier:

Marion Vliegenthart

Tenzij-regeling - 33/3

Marion Vliegenthart

Column

Column Marion Vliegenthart - 33/2

Marion Vliegenthart

Als directeur van de Landelijke Beroepsvereniging voor Remedial Teachers (LBRT) weet Marion Vliegenthart als geen ander wat er speelt in het veld. In haar vaste column in het Tijdschrift voor Inclusief Onderwijs en Remedial Teaching reflecteert zij scherp op actuele thema’s, beleidsontwikkelingen en de positie van de remedial teacher. Met beide benen in de praktijk en een heldere visie op de toekomst van het vak, biedt haar bijdrage telkens weer stof tot nadenken voor iedereen die het onderwijs sterker en inclusiever wil maken.

Column

Verenigingsnieuws

Column Marion Vliegenthart - 33/2

Marion Vliegenthart

Als directeur van de Landelijke Beroepsvereniging voor Remedial Teachers (LBRT) weet Marion Vliegenthart als geen ander wat er speelt in het veld. In haar vaste column in het Tijdschrift voor Inclusief Onderwijs en Remedial Teaching reflecteert zij scherp op actuele thema’s, beleidsontwikkelingen en de positie van de remedial teacher. Met beide benen in de praktijk en een heldere visie op de toekomst van het vak, biedt haar bijdrage telkens weer stof tot nadenken voor iedereen die het onderwijs sterker en inclusiever wil maken.

Column

Verenigingsnieuws

LBRT-onderzoek benadrukt belangrijke rol van remedial teacher in voortgezet onderwijs - 33/2

Melanie ModdermanMarion Vliegenthart

Remedial teachers in het voortgezet onderwijs maken écht het verschil, voor leerlingen én docenten. Uit het nieuwste LBRT-onderzoek blijkt dat rt’ers niet alleen leerlingen begeleiden bij dyslexie, ADHD en rekenproblemen, maar ook docenten ondersteunen, beleid ontwikkelen en meedenken over passend onderwijs. Toch voelt 40% zich nog een ‘eenpitter’ binnen de school. De behoefte aan samenwerking, erkenning en gerichte bijscholing (zoals op het gebied van executieve functies, motivatie en digitale leermiddelen) groeit snel. Dit artikel laat zien hoe breed de rol van de rt’er inmiddels is, waar kansen liggen voor een sterkere positionering in de school, en waarom hun bijdrage onmisbaar is voor inclusief en toekomstgericht onderwijs. Een must-read voor wie werk wil maken van echte leerlingondersteuning.

Onderzoek

Remedial Teaching in Nederland

Een frisse start - 33/1

Marion Vliegenthart

Verenigingsnieuws

Recensies - 33/1

Melanie ModdermanMarion VliegenthartAnna WagemansManuel Colsen

Recensie

Column: De toekomst van remedial teaching: Technologie als bondgenoot - 32/5

Marion Vliegenthart

Column

Column Marion Vliegenthart - 32/4

Marion Vliegenthart

Column

Verenigingsnieuws

Column Marion Vliegenthart - 32/3

Marion Vliegenthart

Column

Meritocratie in het onderwijs? Zet remedial teachers in scholen in! - 32/2

Marion Vliegenthart

Verenigingsnieuws

Werken aan zichtbaarheid - 32/1

Marion Vliegenthart

Verenigingsnieuws

Column

Mijlpalen en leermomenten - 31/5

Marion Vliegenthart

Verenigingsnieuws

Column

De Grote Sprong: Van basisschool naar voortgezet onderwijs - 31/4

Marion Vliegenthart

Verenigingsnieuws

Column

Heb je al gebruik gemaakt van ChatGPT? - 31/3

Marion Vliegenthart

Verenigingsnieuws

Samen zijn we de LBRT - 31/2

Marion Vliegenthart

Verenigingsnieuws

Column

Column Marion Vliegenthart - 31/1

Marion Vliegenthart

Column

Verenigingsnieuws

'De LBRT heeft professionalisering hoog in het vaandel staan'- 30/5

Marion Vliegenthart

Verenigingsnieuws

Grijp je kans en meld je aan voor de verschillende gespreksrondes - 30/4

Marion Vliegenthart

LBRT

Versterken en samenwerken - 30/3

Marion Vliegenthart

LBRT

Column

'Een grote taak wacht ons vermoedelijk in de begeleiding van gevluchte Oekraïense leerlingen' - 30/2

Marion Vliegenthart

LBRT

'Ben je nog niet LBRT geregistreerd? Start dan nú'- 30/1

Marion Vliegenthart

LBRT

Meer cursussen, masterclasses en webinars dan ooit! - 29/5

Marion Vliegenthart

LBRT

Column

De remedial teacher van de toekomst - 29/4

Marion Vliegenthart

LBRT

‘De LBRT bouwt aan onderwijskansen!’ -29/3

Marion Vliegenthart

LBRT

‘Laten we in het Jaar van de Remedial Teacher de kansen gezamenlijk en volop benutten’ - 29/2

Marion Vliegenthart

LBRT

Het Jaar van de Remedial Teacher 29/1

Marion Vliegenthart

LBRT