U bent hier:

Goede samenwerking tussen remedial teacher en school; 'It takes two to tango' - 29/1

Verdieping

De remedial teacher heeft vaak een onderwijsachtergrond. Toch gaat samenwerken met scholen niet vanzelfsprekend goed. Wachten op een ‘klik’ is onvoorspelbaar en het gemeenschappelijk belang - de leerling - garandeert evenmin een goede samenwerking. Proactief investeren in het opbouwen van een werkrelatie levert meer op. De term ‘werkrelatie’ is echter een tamelijk vaag begrip. In dit artikel komen een aantal handreikingen voor de praktijk aan bod. Deze zijn niet alleen voor de remedial teacher, want met eenzijdige inzichten van een remedial teacher over ‘wat werkt’ bij het opbouwen van een werkrelatie komen we er niet. De samenwerkingspartners op de scholen moeten weten waarom de remedial teacher bepaalde keuzes maakt. ‘It takes two to tango!’

Benieuwd naar de rest van dit artikel?

Deze content is onderdeel van een editie. Maak een keuze:

Inloggen met account

Geen account?

Koop nu de editie en krijg direct toegang

Koop deze editie