U bent hier:

Prof. cognitieve neurowetenschap Milene Bonte: ‘Om een dyslexiebehandeling te laten slagen, is goede samenwerking in de zorg en het onderwijs noodzakelijk’ 29/1

Interview

Waarom schrijven kleuters hun naam vaak achterstevoren? Waarom is het verschil tussen een b en een d soms lastig aan te leren? Leren lezen is een dynamisch proces dat grote individuele verschillen laat zien, zowel bij goede als minder goede lezers, waaronder kinderen met dyslexie. Milene Bonte is professor cognitieve neurowetenschap taal- en leesontwikkeling aan de Universiteit van Maastricht en doet hersenonderzoek bij kinderen met en zonder leesproblemen. Tijdschrift voor Remedial Teaching ging in gesprek met Milene, die dankzij haar onderzoek mythes ontkracht en de rol van hersenontwikkeling aanstipt.

Benieuwd naar de rest van dit artikel?

Deze content is onderdeel van een editie. Maak een keuze:

Inloggen met account

Geen account?

Koop nu de editie en krijg direct toegang

Koop deze editie