U bent hier:

Ieder kind kan rekenen - 30/5

Uitgelicht

Ieder kind gaat onbevangen naar groep 1, maar aan het einde van groep 2 is vaak al duidelijk welk kind het gaat ‘redden’ of misschien niet. De SLO-doelen voor het rekenonderwijs zijn uitgebreid beschreven, maar kinderen ontwikkelen zich op hun eigen manier en in hun eigen tempo. Dat betekent dat zij in groep 3 al met grote verschillen in hun rekenontwikkeling kunnen binnenkomen. Vergeleken met de rekendoelen van groep 2 en 3 kunnen kinderen hier ‘achterstand’ opbouwen. Er zijn altijd koplopers, meelopers en achterblijvers. Dat betekent niet dat achterblijvers niet kunnen rekenen. Zij hebben meer tijd en begeleiding nodig. Van belang is dat alle kinderen in ontwikkeling blijven en niet vastlopen. Goed observeren in de onderbouw en afstemmen van het rekenonderwijs is de basis voor schoolsucces van elke leerling. Dat vraagt deskundigheid.

Benieuwd naar de rest van dit artikel?

Deze content is onderdeel van een editie. Maak een keuze:

Inloggen met account

Geen account?

Koop nu de editie en krijg direct toegang

Koop deze editie