Rondom dyslexie is veel te doen deze tijd. In de Tweede Kamer is de motie aangenomen om de dyslexiezorg over te hevelen naar het onderwijs. Concreet wordt voorgesteld om de samenwerkingsverbanden verantwoordelijk te maken voor de inkoop en selectie van de dyslexiebehandeling. Niet alle samenwerkingsverbanden achten zich geschikt om die rol op zich te nemen. Terwijl het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport dyslexie niet rekent tot de complexe jeugdzorg en deze graag ergens anders zou onderbrengen, is binnen het onderwijs nog geen pasklare plaats om de verantwoordelijkheid over te nemen. De decentrale organisatie van samenwerkingsverbanden en de verscheidenheid aan taakopvatting daarvan binnen Nederland, maken een overheveling complex. De LBRT spreekt in de lobby met de verschillende onderwijspartners en volgt uiteraard de ontwikkelingen. Want wie anders dan de LBRT maakt zich sterk voor inzet van de remedial teacher op het gebied van dyslexie?
Benieuwd naar de rest van dit artikel?
Deze content is onderdeel van een editie. Maak een keuze: