ChatGPT kan op verschillende manieren worden ingezet door remedial teachers om leerlingen te ondersteunen bij het zelfstandig leren. Wist je dat ChatGPT kan worden gebruikt om leerlingen persoonlijke feedback te geven op hun werk en antwoorden op vragen? Dit kan hen helpen hun begrip van de lesstof te verbeteren en eventuele fouten of misverstanden te corrigeren. ChatGPT kan worden gebruikt om leerlingen toegang te geven tot gepersonaliseerde leerervaringen, zoals op maat gemaakte oefeningen en lessen die zijn afgestemd op hun specifieke vaardigheden en behoeften. Dit stelt hen in staat om op hun eigen tempo te leren en te groeien, terwijl ze tegelijkertijd worden ondersteund en begeleid door hun remedial teacher.
ChatGPT kan worden gebruikt om leerlingen te helpen bij het beantwoorden van vragen over de lesstof. Leerlingen kunnen bijvoorbeeld vragen stellen over specifieke onderwerpen of problemen die ze tegenkomen tijdens hun werk. ChatGPT kan deze vragen beantwoorden en extra uitleg geven om hun begrip te verbeteren. ChatGPT kan worden gebruikt om leerlingen te begeleiden en ondersteunen bij het zelfstandig leren. Bijvoorbeeld door hen te helpen bij het plannen van hun werk, het organiseren van hun studie en het bepalen van prioriteiten. ChatGPT kan ook tips geven over studietechnieken en strategieën om hun leerproces te verbeteren.
Kortom, door gebruik te maken van ChatGPT kunnen remedial teachers leerlingen op afstand ondersteunen bij het zelfstandig leren. Dit biedt leerlingen de flexibiliteit en de autonomie die ze nodig hebben om hun leerproces te optimaliseren. Aldus ChatgGPT zelf….
Heb je het door? Dit stuk is geschreven door ChatGPT. Alleen door de simpele vraag te stellen hoe remedial teachers gebruik kunnen maken van het programma? Binnen het onderwijs, met name de middelbare scholen is ChatGPT niet bepaald met open armen ontvangen. Al snel zijn er nieuwe regels afgevaardigd die het werken met Chat GPT verbieden of proberen te voorkomen.
En is er geïnvesteerd in nieuwe systemen die het gebruik van ChatGPT pogen te ontdekken. Om gebruik van ChatGPT af te straffen met onvoldoendes en niet behaalde tentamens. Toch vraag ik me af of dat de juiste richting is. Als we het gebruik van ChatGPT nu eens omdenken en het als een grote kans zien? Moeten we onze leerlingen niet juist leren hoe ze gebruik kunnen maken van dit nieuwe hulpmiddel? Ze zelf opdrachten laten maken met ChatGPT? Leerlingen kunnen dan vervolgens beargumenteren waarom ze een vraag zo geformuleerd hebben dat ChatGPT het betreffende antwoord gaf. Ze zullen ontdekken dat je de stof behoorlijk goed moet beheersen om de juiste vragen te kunnen stellen. De teksten van ChatGPT zijn niet altijd helemaal kloppend, terwijl de structuur van de tekst vaak heel goed is. Voor leerlingen een leuke opdracht om te zoeken waar de ‘fouten’ zitten. En vervolgens Chat GPT een opdracht te geven om die fouten weer te verbeteren. Kortom, genoeg mogelijkheden om toch (af en toe) met ChatGPT aan de slag te gaan. Een leuk experiment voor de aankomende zomer!