Beschrijving
In deze eerste editie van 2024 trappen we af met een rijk gevuld nummer. Zo lees je hoe prentenboeken niet alleen taalontwikkeling stimuleren, maar ook een wiskundig fundament kunnen leggen bij jonge kinderen. We presenteren een mini-dossier over de begeleiding van leerlingen met Downsyndroom, met oog voor praktijk én beleid. Verder nemen we je mee in het fenomeen brokkelbrein: wat doet overmatig schermgebruik met onze aandacht en hersenen – en hoe herstellen we de balans?
Daarnaast belichten we het belang van auditieve verwerking en vind je natuurlijk weer de rubriek Eigen Praktijk. Korte, toepasbare inzichten uit het werkveld. Deze editie biedt inspiratie voor iedereen die werken aan inclusief onderwijs en remedial teaching serieus neemt.
Inhoud
- RedactioneelRedactioneel - 32/1
- AchtergrondPrentenboeken: rijke basis voor wiskundige interactie - 32/1
- AchtergrondVersterk wederkerigheid in het thematiseren - 32/1
- AchtergrondHet belang van goede auditieve verwerking - 32/1
- AchtergrondVraag Raak: de kunst van effectieve vragen stellen - 32/1
- GastcolumnPleidooi tegen vroege sturing en voor eigen koers in onderwijs - 32/1
- AchtergrondWetswijzigingen voor ondernemers - 32/1
- AchtergrondConnectie & Cognitie - 32/1
- AchtergrondRT begeleiding aan leerlingen met Downsyndroom - 32/1
- AchtergrondAan talent geen beperking - 32/1
- GastcolumnKijkoplossing - 32/1
- AchtergrondRecensies - 32/1
- GastcolumnWerken aan zichtbaarheid - 32/1