U bent hier:

RT begeleiding aan leerlingen met Downsyndroom - 32/1

Achtergrond

"In dit mini-dossier over de begeleiding van leerlingen met het Syndroom van Down en andere speciale behoef ten schijnt de spotlight op het potentieel van talent. De consensus onder de geïnterviewden benadrukt de nood zaak, zowel in het regulier onderwijs als het voortgezet onderwijs en daarna, om meer focus te leggen op de individuele ontwikkeling van deze leerlingen. Het verhaal van Mar Galcerán, een gedreven 45-jarige vrouw uit Spanje, dient als een inspirerend voorbeeld van doorzettingsvermogen en inclusie. Mar is onlangs niet alleen het eerste parlementslid in Spanje geworden, maar waarschijnlijk ook in heel Europa, met het Downsyndroom. Haar reis naar de politieke arena illustreert op indrukwekkende wijze wat mogelijk is wanneer talent wordt gezien en erkend. In de volgende interviews wordt dieper ingegaan op dit fascinerende onderwerp en de inspirerende verhalen die voortvloeien uit een inclusieve benadering van onderwijs.

Benieuwd naar de rest van dit artikel?

Deze content is onderdeel van een editie. Maak een keuze:

Inloggen met account

Geen account?

Koop nu de editie en krijg direct toegang

Koop deze editie