Beschrijving
Deze editie van Tijdschrift voor Remedial Teaching is gewijd aan een onderwerp dat vaak onderbelicht blijft in het onderwijs: hoogbegaafdheid. In deze speciale editie duiken we dieper in op effectieve interventies om hoogbegaafde leerlingen te ondersteunen. Van het identificeren van hoogbegaafdheid tot het creëren van een inclusieve leeromgeving, laten we ons leiden door de nieuwste inzichten en praktijkgerichte benaderingen.
Inhoud:
- Theoretische modellen over hoogbegaafdheid - Manuel Colsen
- Onderpresteren bij leerlingen - Marjolijn van Weerdenburg
- Filosoferen om te leren denken - Anna Wagemans
- Een effectieve aanpak voor het onderwijzen van dubbel bijzondere leerlingen
- Interview met dr. E. van Gerven - Nationaal Kenniscentrum Hoogbegaafdhied
Inhoud
- RedactioneelRedactioneel - 32/2
- AchtergrondTheoretische modellen over (hoog)begaafdheid - 32/2
- AchtergrondOnderpresteren bij leerlingen - 32/2
- AchtergrondFilosoferen om te leren denken - 32/2
- AchtergrondFilosoferen in de praktijk - 32/2
- GastcolumnAltijd prijs op de voordelen Bingo - 32/2
- ThemaEen effectieve aanpak voor het onderwijzen van dubbel bijzondere leerlingen - 32/2
- InterviewFocus op talent - 32/2
- AchtergrondPedagogische sensitiviteit in het werken met hoogbegaafde leerlingen - 32/2
- GastcolumnIk hoor er (nog steeds) bij - 32/2
- Eigen BedrijfOndernemerszaken - 32/2
- Remedial PlayingRemedial Playing - 32/2
- ColumnZoooo blij! - 32/2
- RecensiesRecensies - 32/2
- VerenigingsnieuwsMeritocratie in het onderwijs? Zet remedial teachers in scholen in! - 32/2