Beschrijving
In deze editie duiken we in de kracht van motiverende gespreksvoering. In een openhartig interview vertelt Pauline Jonker hoe deze methode het verschil kan maken in de dagelijkse onderwijspraktijk. Verder belichten we actuele inzichten over NT2-onderwijs en delen we een intrigerend artikel van de Belgische instructiepsycholoog Lieven Verschaffel, die zich toelegt op het leren en onderwijzen van rekenen en wiskunde. Tot slot biedt Dyslexie Centraal een scherpe analyse van hoe effectieve tijdbesteding het verschil kan maken voor leerlingen in het voortgezet onderwijs.
Inhoud
- ColumnColumn Marion Vliegenthart - 32/4
- DyslexieDyslexieondersteuning in het voortgezet onderwijs: Effectieve tijdbesteding - 32/4
- AchtergrondHoge verwachtingen lonen - 32/4
- NT2- meertaligheidMeertaligheid in de praktijk - 32/4
- Interview‘Motivatie is de grote broer van concentratie; hier heb je zelf invloed op’ - 32/4
- ColumnNieuwe start - 32/4
- AchtergrondOmgaan met taaleigenaardigheden - 32/4
- AchtergrondOndersteuning bij begrijpend lezen - 32/4
- AchtergrondProfessionele groei en de kracht van remedial teaching - 32/4
- AchtergrondRecensies - 32/4
- RedactioneelRedactioneel - 32/4
- AchtergrondRekenvraagstukken in de basisschool - 32/4
- DyslexieSuccesvol inzetten van dyslexiehulpmiddelen - 32/4