Koop deze editie
Leden en abonnees hebben automatisch toegang tot deze editie.
Beschrijving
In deze editie duiken we in de kracht van motiverende gespreksvoering. In een openhartig interview vertelt Pauline Jonker hoe deze methode het verschil kan maken in de dagelijkse onderwijspraktijk. Verder belichten we actuele inzichten over NT2-onderwijs en delen we een intrigerend artikel van de Belgische instructiepsycholoog Lieven Verschaffel, die zich toelegt op het leren en onderwijzen van rekenen en wiskunde. Tot slot biedt Dyslexie Centraal een scherpe analyse van hoe effectieve tijdbesteding het verschil kan maken voor leerlingen in het voortgezet onderwijs.
Inhoud
- RedactioneelRedactioneel - 32/4
- DyslexieSuccesvol inzetten van dyslexiehulpmiddelen - 32/4
- NT2- meertaligheidMeertaligheid in de praktijk - 32/4
- AchtergrondHoge verwachtingen lonen - 32/4
- AchtergrondOmgaan met taaleigenaardigheden - 32/4
- Interview‘Motivatie is de grote broer van concentratie; hier heb je zelf invloed op’ - 32/4
- AchtergrondRekenvraagstukken in de basisschool - 32/4
- AchtergrondProfessionele groei en de kracht van remedial teaching: Van leerkracht tot geregistreerd rt-generalist - 32/4
- DyslexieDyslexieondersteuning in het voortgezet onderwijs: Effectieve tijdbesteding - 32/4
- InterviewRekenen als inspiratiebron - 32/4
- Eigen BedrijfOndernemerszaken - 32/4
- ColumnNieuwe start - 32/4
- AchtergrondRecensies - 32/4
- AchtergrondOndersteuning bij begrijpend lezen - 32/4
- ColumnColumn Marion Vliegenthart - 32/4
Koop deze editie
Leden en abonnees hebben automatisch toegang tot deze editie.