U bent hier:

Dyslexieondersteuning in het voortgezet onderwijs: Effectieve tijdbesteding - 32/4

Dyslexie

Veel remedial teachers in het voortgezet onderwijs houden zich bezig met de ondersteuning van leerlingen met lees-, spellingproblemen en dyslexie. Ze begeleiden leerlingen, ondersteunen collega's en dragen bij aan het dyslexie- en/of taalbeleid op school. Om dit goed te doen, zijn voldoende uren en middelen nodig. In de praktijk blijkt echter dat niet alle remedial teachers voldoende uren hebben om deze taken goed te kunnen uitvoeren. Hoeveel tijd krijgen professionals voor dyslexieondersteuning in het voortgezet onderwijs? Waar hangt het vanaf hoeveel uren nodig zijn? Wat doe je bij een tekort aan uren? In dit artikel gaan we in op jouw rol als remedial teacher, factoren die van invloed zijn op het benodigd aantal uren en geven we tips over hoe je jouw taken kan prioriteren.

Benieuwd naar de rest van dit artikel?

Deze content is onderdeel van een editie. Maak een keuze:

Inloggen met account

Geen account?

Koop nu de editie en krijg direct toegang

Koop deze editie