Beschrijving
Deze editie van Tijdschrift voor Remedial Teaching benadrukt in het hoofdartikel opnieuw de essentiële rol van de remedial teacher, onderbouwd door recente onderzoeken. Daarnaast bespreken we klankonderwijs voor meertalige leerlingen en bieden we inzicht in het interpreteren van IQ-tests. Reken XL wordt als methode uitgelicht en ook komt de Yucelmethode aan bod: een krachtige tool waarmee leerlingen, samen met hun begeleider, snel inzicht krijgen in complexe levenssituaties.
Inhoud
- RedactioneelIdentiteit
- AchtergrondKleuters met een Ontwikkelingsvoorsprong
- GastcolumnDigitale communicatie: een stem die nooit zwijgt
- Moderne IQ-tests: Inzet en impact in de praktijk
- De Yucelmethode: Krachten, lasten en wensen in beeld
- De diepte in met Reken XL
- Meertaligheid in de praktijk
- De nieuwe Kerndoelen
- Onderzoek bevestigt: Remedial teaching is essentieel
- Wat hebben zintuigelijke prikkels met gedrag te maken?