U bent hier:

Taalonderwijs op de schop: Vernieuwing van taalmethodes in het primair onderwijs - 33/2

Achtergrond

Na jarenlang werken met methodes die deels achterhaald waren, is er nu een nieuw aanbod van Nederlandse taalmethodes beschikbaar dat beter aansluit bij de hedendaagse onderwijseisen en de manier waarop kinderen taal leren. De belangrijkste redenen voor deze ontwikkeling zijn o.a. de vele rapporten over taalonderwijs in Nederland, waarbij we minder ‘goed’ scoorden t.o.v. omliggende landen, en de actualisatie van de kerndoelen, (concept definitieve kerndoelen, die mogelijk in 2026/2027 worden goedgekeurd door de Tweede Kamer) die een meer gestructureerde, samenhangende en betekenisvolle aanpak van taalonderwijs voorschrijft, waarbij literatuur een belangrijke factor is. 

Benieuwd naar de rest van dit artikel?

Deze content is onderdeel van een editie. Maak een keuze:

Inloggen met account

Geen account?

Koop nu de editie en krijg direct toegang

Koop deze editie