Door:
Nancy Ruiter
We nemen een kijkje bij remedial teacher Nancy Ruiter
Wat doe jij allemaal op onderwijsgebied? Hoe ziet jouw week eruit?
‘Ik werk hybride. Ik sta drie dagen per week voor de klas en twee dagen per week draai ik mijn eigen praktijk, Kind in zijn Kracht. Een jaar of zeven geleden ben ik begonnen met mijn eigen praktijk. Ik heb hiervoor passende opleidingen gevolgd, waarbij ik me ook richt op het kinesthetisch gedeelte, dus voelen en zien. Het onderwijs is voornamelijk auditief ingericht. Met het digibord wordt de lesstof gelukkig wel een stuk meer visueel in de klassen, maar alsnog is dit niet voldoende voor een bepaalde groep leerlingen.
Daarnaast heb ik de rt-opleiding gevolgd en die heb ik een jaar geleden afgerond. Toen ik zeven jaar geleden begon met het geven van bijles, volgde ik het spoor van de leerkracht en bood meer verwerkingstijd en extra uitleg in een een-op-een setting. Maar tegenwoordig richt ik me echt op remedial teaching, waarbij ik diagnostisch onderzoek een belangrijke stap vind. Ik richt me nu meer op de voorkant van het probleem, bijvoorbeeld onderzoeken welke rekenstrategie het beste past bij een kind, dit dan inslijpen en zorgen dat de rekenvaardigheden hierdoor verbeteren.
Lees verder door de PDF te downloaden