U bent hier:

Jaargang 33/25 - 2

Het is zover… Na maanden van voorbereiding, overleg en zorgvuldige keuzes is het moment eindelijk daar: Tijdschrift voor Remedial Teaching krijgt een nieuwe naam. Met trots lanceren wij: Tijdschrift voor Inclusief Onderwijs & Remedial Teaching 

Waarom deze nieuwe naam? Omdat het tijd is voor een bredere blik. De nieuwe naam weerspiegelt de praktijk: inclusief, deskundig en met oog voor wat werkt.

Een editie boordevol actuele inzichten voor iedereen die werkt met kinderen en jongeren in het (voortgezet) onderwijs:

  • Visuele aandacht in het leesonderwijs - Jori van der Meer belicht de rol van visuele aandacht bij dyslexie, TOS en ADHD.
  • De remedial teacher in het voortgezet onderwijs
  • Wat is hun rol, waar liggen de kansen? De resultaten van het LBRT-onderzoek op een rij.
  • De cognitieve fundamenten van leesbegrip
  • Elvira Pont over de cruciale rol van werkgeheugen, metacognitie en informatieverwerking.
  • Vernieuwing van taalmethodes in het basisonderwijs
  • Een helder overzicht van recente ontwikkelingen in Nederlandse taalmethode-land.
  • Tieners & schermen
  • Dr. Janneke Zinkstok over schermtijd, slaap en mentale gezondheid bij jongeren.
  • Stress bij tieners
  • Hoe leren we jongeren omgaan met stress en prestatiedruk? En welke rol kan de remedial teacher spelen?
  • TIMSS 2023 Nederlandse leerlingen & rekenen in internationaal perspectief — wat valt op?

Laat je inspireren en informeer je vakmanschap met deze actuele editie!
Nog geen abonnee? Kijk op www.lbrt.nl of sluit aan via ons proefabonnement.