Door:
LBRT
Geplaatst:
Het is zover… Na maanden van voorbereiding, overleg en zorgvuldige keuzes is het moment eindelijk daar: Tijdschrift voor Remedial Teaching krijgt een nieuwe naam. Met trots lanceren wij: Tijdschrift voor Inclusief Onderwijs & Remedial Teaching
Waarom deze nieuwe naam? Omdat het tijd is voor een bredere blik. De nieuwe naam weerspiegelt de praktijk: inclusief, deskundig en met oog voor wat werkt.
Een editie boordevol actuele inzichten voor iedereen die werkt met kinderen en jongeren in het (voortgezet) onderwijs:
- Visuele aandacht in het leesonderwijs - Jori van der Meer belicht de rol van visuele aandacht bij dyslexie, TOS en ADHD.
- De remedial teacher in het voortgezet onderwijs
- Wat is hun rol, waar liggen de kansen? De resultaten van het LBRT-onderzoek op een rij.
- De cognitieve fundamenten van leesbegrip
- Elvira Pont over de cruciale rol van werkgeheugen, metacognitie en informatieverwerking.
- Vernieuwing van taalmethodes in het basisonderwijs
- Een helder overzicht van recente ontwikkelingen in Nederlandse taalmethode-land.
- Tieners & schermen
- Dr. Janneke Zinkstok over schermtijd, slaap en mentale gezondheid bij jongeren.
- Stress bij tieners
- Hoe leren we jongeren omgaan met stress en prestatiedruk? En welke rol kan de remedial teacher spelen?
- TIMSS 2023 Nederlandse leerlingen & rekenen in internationaal perspectief — wat valt op?
Laat je inspireren en informeer je vakmanschap met deze actuele editie!
Nog geen abonnee? Kijk op www.lbrt.nl of sluit aan via ons proefabonnement.