U bent hier:

Jaargang 29/2021_1

Jaargang 29/2021_1

In deze uitgave van Tijdschrift voor Remedial Teaching: 

  • Goede samenwerking tussen remedial teacher en school: 'it takes two to tango'
  • Interview prof. cognitieve neurowetenschap Milene Bonte
  • Dyslexiehulpmiddelen.com: stappenplan en handige tools en adviezen op 1 website
  • De eerste stap naar een eigen praktijk
  • De jonge leerling in beeld met de Utrechtse Getalbegrip Toets 3
  • Positieve groepsvorming in coronatijd, hoe doe je dat?
  • Stress bij kinderen en de invloed op de cognitie
  • De kracht van theaterlezen

 

LAAT ZIEN WAT JIJ KAN! Samenwerking Bartimeus - LBRT

Auteur(s): Ine Woudstra

Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, helpt de inzet van een remedial teacher bij het opdoen van positieve leerervaringen. Ondersteuning komt in vele vormen. Zo ook voor leerlingen met een visuele beperking. Wat kan een remedial teacher bijdragen. De cursus Behandelaar Visusproblemen biedt hierbij uitkomst! Lees hier het hele artikel